Onsdag 17 augusti genomför vi Bushresan

Bushresan genomförs i samarbete mellan Naturskyddsföreningen, Landsbygdsnätverket, Hela Sverige ska leva! i Jämtlands län, Ragunda kommun, Hembygdsföreningen i Ragunda och Studiefrämjandet.  Landshövding Jöran Hägglund och Terese Bengard från Hela Sverige Ska Leva medverkar, liksom inbjudna politiker. Program och länk för anmälan kommer att publiceras på hemsidan i mitten av juli.

Bushresan ska uppmärksamma de stora arealer som nu växer igen på kort tid, samtidigt som antalet djur som betar minskar. Vi reser med buss genom landskapet med start vid Ragunda kommunhus kl 8.30, där vi är tillbaka ca kl.16.

Under resans gång besöker vi jordbruk som håller betesdjur. De näringsidkare vi besöker kommer själva att berätta. Landshövding Jöran Hägglund medverkar under dagen. Samtliga riksdagspolitiker från Norrlandslänen har blivit informerade om Bushresan och i Ragunda har lokala politiker särskilt bjudits in att delta. Det blir tillfälle till diskussion under resan. Terese Bengard verksamhetschef för Hela Sverige Ska Leva, leder samtalet på bussen. Arrangemanget är öppet för alla intresserade, i mån av platser på bussen.

Anmälan och program:
Program och länk till anmälan kommer att publiceras på hemsidan i mitten av juli.