Natursnoksledarkurs i Hammarstrand 3-4 sept

Vill du få barn att upptäcka naturen?

Kom till Skaltjärn i Hammarstrand 3 och 4 september 2016. Anmäl dej senast 26/8 till Naturskyddsföreningens kurs för dig som vill bli ledare för Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet.

Barn i Naturen. Foto: Anette Wikander, Alnö

Foto: Anette Wikander, Alnö

Natursnokar är Naturskyddsföreningens egen barn och familjeverksamhet. Den 3-4/9 blir det Natursnoksledarutbildning i Hammarstrand. Utbildningen ger träning i att leda barn, tillsammans med deras vuxna* ut i naturen. Det är ett bra tillfälle vi har i Hammarstrand, som också erbjuds till intresserade i regionen (i övriga landet i mån av platser).
Vid kursstarten är det samling kl. 10 vid Älglogen, Gullbacksvägen (vägbeskrivning). Det går också att komma dit tidigare på frukost som anordnas av den lokala kretsen. Det är Naturskyddsföreningen Ragunda som bjuder in deltagare till Frukost Drop-in i Älglogen mellan kl. 9 – 10.
⃰ Någon vuxen person följer alltid med till Natursnokarna och upptäcker naturen tillsammans med barnet.

Natursnokar är barnverksamhet för barn mellan 2-12 år. Lördagen och söndagen den 3-4/9 kommer utbildningen att ledas av Erika Tyrberg. Erika är grundskollärare och natursnoksledare. Kursen ger mängder av tips med pratiska och teoretiska infallsvinklar. Vi lär oss också när vi träffas och kan ta del av varandras erfarenheter.
Vill du bara vara med en dag, så går det bra (uppge i så fall vilken av dagarna). Utbildningen vänder sig till så väl nybörjare, nyfikna med naturintresse eller någon person som kanske redan provat på att vara natursnoksledare. Man behöver dock inte ha så stora förkunskaper om natur osv. Gillar man att vara ute och vill förmedla den känslan, så räcker det långt.
Utbildningen har många moment, så bered dig på ett par fullmatade dagar. Vi kommer att vistas ute, så ta med kläder, skor efter väder och kanske ev. något mot myggen?

Om du är intresserad och har frågor angående kursen kontakta Maria Winger 0730-405926, eller maria.winger@naturskyddsforeningen.se

Ange i meddelandet ditt namn, telefonnummer och e-postadress, så kan vi komma i kontakt. Skriv i ämnesfältet: Snokledarutbildning i Hammarstrand

Vi hoppas förstås att ni vill komma till denna utbildning i Jämtland. Vid minst 5 anmälda blir utbildningen av.
Anmälan senast 26 augusti görs via länken nedan:

Inbjudan och program

Välkommen med din anmälan!

Vägbeskrivning Älglogen